Serijska poduzetnica Željka Babić razvila prvi hrvatski edutainment koncept u turizmu

edutainment

Omogućiti djeci da odmor provedu aktivno, zabavno, u igri i veselju, a da pritom i nešto nauče, želja je većine roditelja. Istodobno, želje djece i roditelja, izazov su ljudima koji se bave osmišljavanjem dodatnih turističkih sadržaja. Veliko zanimanje na ovom području već dulji niz godina bilježi Željka Babić.

Ova profesorica književnosti još je 2012. godine uspješno osmislila i pokrenula projekt Fora radionice. Projekt je nastao iz Željkinih iskustava u približavanju ozbiljnih znanstvenih tema djeci, kroz jednostavne i zabavne narativne priče. Ispostavilo se da na taj način djeca znatno brže uče, usvajaju nova znanja, a teme iz fizike, kemije, biologije i drugih znanstvenih područja više im ne predstavljaju tako veliki problem i nepoznanicu.

Iskoristila edutainment kao inovaciju u turizmu

Željka Babić na tome nije stala već je Fora radionice prodala jednoj medijskoj kući i okrenula se novim izazovima – projektu turističke animacije. Nešto na čemu je radila dulje vrijeme prepoznala je tvrtka Aminess Hoteli i Kampovi, koja je također razmišljala u istom smjeru, te ju je pozvala da iznese ponudu za implementiranje svoje ideje u obogaćivanje njihovog sadržaja.

“Sretna sam da sam dobila priliku razviti prvi edutainment koncept u turizmu u Hrvatskoj
za obiteljsko selo unutar kampa. Sastoji se od malih kućica koje smo nazvali Miramì. Program koji smo osmislili u sklopu Miramia uistinu je jedinstven, a već je prva godina njegova rada pokazala, kako smo postigli mnogo, što potvrđuje zadovoljstvo gostiju”, zadovoljno poručuje Željka Babić na početku našeg razgovora.

edutainment

Miramì obiteljsko selo je dio kampa Aminess Park Mareda s 4*. Riječ je o vrlo luksuzno opremljenim kućicama od 32 do 35 kvadrata s velikom terasom i okućnicom. Djeca imaju svu slobodu uživanja u prirodu. Razlika u odnosu na druge slične smještaje je moderan način na koji se radi s djecom. Naime, u sklopu kampa postoji veliki prostor koji je pretvoren u centar aktivnosti pod nazivom Mirami Edutainment Factory.

“Edutainment je nastao povezivanjem riječi Education i Entertainment, dakle, povezujemo edukaciju, učenje i zabavu. Za djecu nudimo različite zabavne sadržaje kroz cijeli dan, ali sadržaje u kojima djeca imaju priliku mnogo toga i naučiti. Posebnost ovakvog načina rada je da djeca u nekim slučajevima niti ne znaju da zapravo uče, jednostavno zato jer je samo učenje pretvoreno u nešto vrlo zabavno, djeci potpuno prirodno”, kaže Ž. Babić.

Djeci jutro započinje s Mirami Morning Funom, gdje se njihova pažnja zaokupi modernim didaktičkim igračkama. Čitav niz igara nudi pregršt zabave, ali i učenja. Tako mališani imaju priliku raditi balone od sapunice, a da istovremeno nauče nešto o površinskoj napetosti vode i bojama koje se izmjenjuju na balonima. Željka je osmislila i zabavni periodni pikadu, u kojem djeca strelicama umjesto u metu gađaju u periodni sustav. Naravno, pritom nauče i nešto o pojedinom elementu, također kroz igru i zabavu. Jer ukoliko pogode u zlatu dobivaju dodatne bodove, a pogode li, primjerice, u neki radioaktivni element, moraju u karantenu te propuštaju sljedeće gađanje.

edutainment

Dječje uloge u igri trebaju biti prilagođene današnjem vremenu

“Ono što je u pozadini edutainmenta jest svijest da su se vremena, načini dječje igre, ali i dječje neurobiološke karakteristike promijenile. Dijete danas u jednom danu primi više informacija nego što su prije stotinu ili više godina ljudi primili u godinu dana. Djeca su u svakodnevnom kontaktu s tehnologijama i to je neizbježno. Svakako treba kontrolirati koliko vrijeme provode uz razne uređaje, ali to ne mora nužno biti loše. Teoretičari dječjeg razvoja i brojni pedagozi složni su kako dječje igre moraju biti takve da djeci daju mogućnost igranja uloga, no te uloge moraju biti prilagođene današnjem vremenu i uvjetima”, tvrdi Željka te dodaje kako djeca u igrama postaju ono što realno žele biti i kada narastu.

Na isti način funkcionirali su i njihovi roditelji. Tko se kao dijete nije igrao da je prodavačica, doktorica ili policajac? To su bila zanimanja iz našeg okruženja i svako je dijete to željelo biti kad naraste. No, vremena se mijenjaju. Prodavačice u trgovima zamjenjuju roboti i automatizirane blagajne.

Stoga se Željka u osmišljavanju sadržaja u Mirami centru vodila idejom kako povezati edukativno, zabavno i praktično iskoristivo u kasnijem razvoju svakog djeteta. Igračke kojima se djeca zabavljaju ne svode se na puko korištenje već potiču djetetovu aktivnu igru. Jedna od takvih igračaka su popularni Make Wonder roboti, koji s djecom uče, plešu, uvježbavaju predstave i još mnogo toga. Mnogi su roditelji svjesni kako djeca na godišnjem odmoru neće u potpunosti biti odvojena od različitih digitalnih uređaja. A ako ih se već ne može odvojiti, barem se može potruditi da to budu uređaji s kojima će uz igru steći i neka znanja.

“William Glasser je rekao: Sreća je genetska nagrada za učenje. Svako novo savladano znanje u našem mozgu pobuđuje lučenje hormona dopamina, hormona sreće, koji nam pojačava osjećaj zadovoljstva. Stvara se pozitivna emocija i jednog dana, kada se djeca ponovno susretnu s nekim od tih znanja, puno će lakše, s manje stresa i negativnih predrasuda prihvatiti učenje i usvajanje.”

edutainment

U Miramì obiteljskom selu postavljen je i Imagination Playgorund, igralište na kojem su veliki plavi blokovi koji omogućavaju djeci da svaki dan naprave nešto novo. Jedna od Željkinih ideja je i program nazvan Crazyology Funxperiments, kroz koji mališani na zabavan način uče o fizikalnim, kemijskim i biološkim svojstvima stvari i promjena iz svoje okoline.

“Napravili smo i koncept herbarija. Naime, dizajnirali smo specijalno za svoje potrebe kartice prema kojima djeca sakupljaju bilje, prešaju ga, lijepe na kartice i uče osnovne stvari o njima. Želja nam je da promotivni materijali kao što je periodni pikado ili herbarij, postanu edukativni materijali te da se mogu koristiti i izvan parka, djeci u učenju.”

Željkin koncept prvi je edutainment projekt proveden u Hrvatskoj. Riječ je o konceptu koji je relativno nov i u svjetskim okvirima.

“Edutainment je novi trend i u svijetu. Svi smo zapravo zatečeni ogromnom smjenom koja se dogodila na tržištu, a koja je najviše pogodila djecu, naravno, u pozitivnom smislu. Stoga sam posebno zahvala Aminessu što mi je uopće ukazala povjerenje da svoje ideje pretočim u stvarnost. Stvorili smo nešto novo, nešto što djeca obožavaju te dokazali da Miramì i Aminess apsolutni pratitelj najnovijih svjetskih trendova i vizionari na području razvoja turističke ponude.”

Željka na ovome na planira stati. Već sljedeće godine uvodi se niz inovacija, jer je želja da se djeci koja su sudjelovala ove godine u radionicama, dogodine ponudi nešto više. Inovacija je temelj svake turističke ponude, a u ovom slučaju prostora za napredak ima napretek.

edutainment

Edutainment kao nadopuna klasičnoj animaciji

“Projekt je važno nadograđivati novim stvarima, radionicama, igrama… Djeca kroz odmor mogu naučiti i kuhati neka tipična jela za kraj u kojem se nalaze, naučiti neki lokalni ples, upoznati običaje, lokalne umjetnike, koji će ih pak naučiti slikati, izrađivati skulpture. Prostor za širenje i nadopunjavanje je neograničen. Razvoj programa, uvođenje novih stvari ne može se provesti u jednoj godini. Potreban je određeni period kako biste sve uspješno postavili na noge, da bude funkcionalno, ali i interesantno korisnicima. Paralelno s razvojem programa radi se i na edukaciji animatora, što je veliki posao u koji se ulaže mnogo truda. Samo stručno i osposobljeno osoblje može biti prava nadogradnja kvalitetnom projektu.”

Želja joj nikako nije da edutainment suprotstavi klasičnoj animaciji. Sport, igre, kupanje, skakanje… važni su dijelovi djetinjstva. Ali edutainment mora postati dodatni sadržaj, koji ljudi mogu, ali i ne moraju odabrati za svoju djecu.

“Tražimo zapravo savršenu kombinaciju svih usluga. Mi smo sve postojeće obogatili edutainment radionicama, koje su oduševile djecu!”, dodaje Željka Babić.

Njezina vizija ide i dalje od svega što je do sada osmislila i provela. Želja joj je da u projekt budu uključene lokalne zajednice, te da se kroz programe djeci predstave bogatstva lokalnog kraja, a ne da se sve svodi isključivo na apstraktne stvari. Djeca moraju upoznati veliki dio onoga o čemu se priča, a to mogu samo ako se većina tih stvari nalazi u njihovoj okolini.

“Hrvatski turistički edutainment trebao bi se bazirati na nasljeđu Nikole Tesle. Idealno bi bilo da se Hrvatska napokon počne brendirati i kao zemlja Nikole Tesle. Ne samo na onaj starinski način, da se pobroje sve inovacije koje je Tesla donio svijetu, već da Tesla postane inspiracija budućim naraštajima.”

Nema komentara

Komentirajte

Vaša email adresa neće biti objavljena.