Od ove 4 žene iz Nanobita, samo je jedna programerka, začudit ćete se koje fakultete su druge završile!

Gaming industrija u Hrvatskoj je doživjela boom posljednjih godina, a najveći igrač u tom sektoru je Nanobit. Željeli smo otkriti kakvu ulogu imaju žene u tom uspjehu. Već sami podatak da gotovo 50% zaposlenika čine žene nas potiče na razmišljanje je li budućnost gaming industrije u Hrvatskoj sve više ženska. Četiri žene s kojima smo razgovarali zadužene su za različite segmente razvijanja igara i otkrile su nam zašto svatko može pronaći svoje mjesto u IT svijetu.

Ne trebate programirati da biste radili u IT-u

IT industrija je najbrže rastuća industrija na svijetu, no neki ljudi imaju predodžbu da se u IT industriji može raditi samo ako ste programer.

„Mislim da ljudi trebaju shvatiti da ne treba postojati ta ideja da moram završiti FER da bih radila u gaming industriji. Gaming industrija ima pozicije koje se još uvijek stvaraju, za koje ne postoji određeni studij. Tu nekakvo obrazovanje nije nužno, ako vidimo da je osoba kompetentna, sposobna, želi raditi, učiti, mislim da je puno vrjednije uzeti takvu osobu i oblikovati je konkretnim znanjima nego zauvijek tražiti nekoga tko će odgovarati svim tim kvalifikacijama“, objasnila je Deana. Ona je u tvrtki dvije i pol godine i trenutno je content producer na igrama My Story i Tabou. U kompaniju je došla kao studentica, a po završetku studija antropologije i komparativne književnosti odlučila je ostati.

nanobit
Nanobit – Deana

“Moja uloga je, najkraće rečeno – stvaranje sadržaja. Nakon što u suradnji s dizajnericama priča dogovorimo koje ćemo nove priče producirati, s programerima, ilustratorima i ostatkom produkcije razvijamo sav potreban sadržaj – od crtanja novih likova do stvaranja novih featurea. Brinem da potrebe za nov sadržaj budu usklađene s definiranim rokovima, kako bi jednom kad se priče napišu, mogli sve spojiti u jedan kvalitetan proizvod.”


Pročitajte više: Kako preživjeti kao žena u IT sektoru? Uz ovih 6 savjeta!


“Definirati tko radi u IT-u je izazovno jer se pojam često koristi šire od originalnog značenja. Svako radno mjesto danas zahtjeva određenu razinu informatičkog obrazovanja, ali razlika je u opsegu, tehnologijama i metodama”, istaknula je Ivana koja kao Senior Data Engineer pruža podršku analitičkom timu osiguravajući im dostupnost i točnost podataka. Završila je Filozofski fakultet u Rijeci, smjer informatika i filozofija. „Moj svakodnevni fokus je prikupljanje i kontrola marketinških podataka te podataka o prihodima igara. Pomažem i našim analitičarima pri uhodanom procesu prikupljanja podataka o igrama te s njima sudjelujem u definiranju novih ciljeva.“

nanobit
Nanobit – Ivana

Trenutno, Nanobit broji preko 130 zaposlenika, i to različitog obrazovanja. „U uredu imamo kolegu koji je završio za odgajatelja, a sad sklada glazbu za igre“, objasnila je Marta, jedina programerka od četiri žene kojima smo razgovarali, a završila je računalnu znanost na FER-u i sad je Senior Game Developer. „Kad se svi timovi dogovore što treba učiniti, ja to trebam realizirati pisanjem koda.“

Marta je od najmanjih nogu znala da će razvijati igre, a kad je otkrila programiranje znala je da je to put za nju.

Budućnost gaming industrije u Hrvatskoj

Cijela gaming industrija se sve više razvija, a prosječan korisnik potroši 7 i pol sati tjedno na igranje igri. “Takvih korisnika ima mnogo, a prema nekim predviđanjima prihodi gaming industrije trebali bi doći do iznosa od 300 milijardi dolara do 2025. godine. To je popriličan iznos, a svatko tko želi uložiti vremena i truda, ima šansu napraviti nešto za sebe“, rekla je Ivana, istaknuvši da će i akvizicija Nanobita biti ogroman poticaj velikom broju ljudi.

„Mislim da su i fakulteti prepoznali svjetlu budućnost gaming industrije i zbog toga su dodali nove smjerove i predmete. Ima dosta inicijativa, no to ide sporo i potrebno je vremena da se uhoda, ali ide se u smjeru razvoja gaming industrije u Hrvatskoj“, kaže Iva.


Pročitajte više: Kada se počelo govoriti o zatvaranju odjela koji je vodila, Jelena Šipušić pokupila kolege i otvorila vlastitu firmu!


Iva je završila Akademiju likovnih umjetnosti, a u Nanobitu je prije 8 godina, krenula s pozicije ilustratorice i upornim radom došla do pozicije Art Director. Trenutno je zadužena za cijeli tim ilustratora od 30 ljudi. „Moj posao je definiranje vizualnog stila igara te briga o njemu kroz cijeli projekt – što može trajati i nekoliko godina”.

Iako je mislila da će predavati likovnu umjetnost u školu, već na razgovoru za posao u Nanobitu promijenila je svoje planove. Prihvativši posao u Nanobitu, Ivina je karijera krenula drugačijim putem. Naime, na poziciji ilustratorice bila je zadužena za crtanje likova i pozadine igara. “Nisam mogla vjerovati da će me netko plaćati za to, tako da mi je pala sjekira u med. Kroz godine rada mi se svidjelo da ne postoji ‘špranca’ po kojoj se radi nego isprobavamo nove stvari dok ne nađemo najbolje rješenje.“

Nanobit
Nanobit – Iva

Ženama je važno omogućiti da budu ono što žele

Iako svakodnevno raste broj gejmerica, ne raste toliko broj žena u IT-u, a naše sugovornice su iznijele svoja stajališta o tome. „Nisam sigurna zašto se gleda na to koliko ima žena programera ili nema, zašto je taj podatak bitan i koji bi to broj u konačnici trebao biti. Treba li biti 50% ili 75%? Mislim da se ne bi smjeli fokusirati na brojke i da se nikako ne bi smjeli dovesti u situaciju da se itko pita jesam li zaposlena zato što sam žena da popunim nečiju kvotu ili zato što sam sposobna raditi neki posao. Mislim da je jako bitno ženama omogućiti da budu ono što žele, a da će brojke doći kao posljedica toga i vidjet ćemo kakve će one zapravo biti. Realna činjenica je da ako na FER-u ima puno manje žena, jednog dana kad sve te žene dođu na tržište rada, bit će puno manje žena koje će moći raditi u gaming industriji i koje će moći biti programeri”, istaknula je Marta.

Pročitajte više: Lemax Nataše Kapov ne samo da potiče žene na IT karijeru, nego zapošljava i trudnice!

Ivana pak ističe da se mijenja broj žena u gaming industriji i u IT-u. „U prošlosti su dečki možda bili više izloženi igrama, konzolama i IT-u općenito. Danas se to mijenja obrazovanjem, ali i interesima. Posljednjih godina udio gejmerica u populaciji igrača je oko 40-ak %.“ 

U razgovor o igrama uvijek se uplete i pitanje nasilja u njima, ali one su složne da nasilje u igrama nije jedan od uzročnika agresije. „Mislim da je to miješanje uzorka i posljedica. Dosta ljudi ne razumije gaming industriju, a iz toga nerazumijevanja proizlaze stereotipi. U svoje slobodno vrijeme nećeš posegnuti za proizvodom koji te čini agresivnim, frustriranim i negativnim, već ideš prema tome da se tih osjećaja riješiš”, objasnila je Deana.

„Sve igre, kao i filmovi, imaju rejting. Odgovornost roditelja je da djeci i mlađim adolescentima ograniče pristup sadržaju koji je označen kao agresivan”, istaknula je Iva.

“Odgojna je i obrazovna stvar nekoga naučiti kontrolirati svoje vrijeme i želje. Ukoliko je netko postao dodatno agresivan igrajući igre, netko je ranije tu pogriješio“, naglasila je Ivana. 

Djevojke smatraju da je najveći izazov gaming industrije marketing. „Nije dovoljno samo igru objaviti nego doći do korisnika. Imamo velik marketinški tim koji prati što bi koga moglo zanimati i na temelju toga kreiraju kampanje. Dakle, potrebno je dosta uložiti da bi se na igri zaradilo“, rekla je Marta.  

nanobit
Nanobit – Marta

Komunikacija i promjene unutar kompanije

Kroz rad u Nanobitu naučile su mnogo stvari, ali važnost komunikacije sigurno je broj jedan. Kako bi ljudi različitih stavova, obrazovanja i načina razmišljanja svoje razlike pretvorili u prednost, morali su naučiti prenositi svoje ideje i slušati tuđe. „Različiti ljudi trebaju sjesti za stol i napraviti jedan projekt, a da se svatko osjeća kao da ga se čuje i uvažva. Svatko ima neku korisnu informaciju koju može dati, ali možda ne zna na koji način to najbolje prenijeti. Najzanimljivi dio posla mi je to prepoznati i poticati kod ljudi“, rekla je Deana.

Nove promjene donijela je Stillfrontova akvizicija Nanobita, ali na bolje. „Način rada i struktura ostaju isti te i dalje sami definiramo projekte koje radimo. Jedino što firma ima novog vlasnika. Ono što je super je puno stručnjaka, odnosno oko 800 ljudi s kojima možemo surađivati i dijeliti znanja“, zaključila je Iva.

Foto: Martina Cvek, Nanobit

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ:

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Pročitajte više

pogreške u komunikaciji

4 najčešće pogreške koje činimo u komunikaciji!

Velik dio uspjeha u poslu i u životu ovisi o komunikaciji. Dobra komunikacija izgrađuje odnos i olakšava postizanje ciljeva, dok ona...
- Advertisment -