Jedna igračka, bezbroj igara – Martina, Filip i Fran razvili interaktivne kocke za djecu Smart Lumies Q

Vjerojatno ne postoji dijete koje nije poželjelo imati igračku koja svaki dan može biti drugačija. Igračka kojoj sami određujete pravila, koja obuhvaća više stvari odjednom i koju sami prilagođavate zadanoj situaciji. No, zahvaljujući troje ambicioznih i mladih ljudi, Martini Grgić, Filipu Kovačić Popovu i Franu Staniću, takva igračka samo što nije ugledala svjetlo dana u slobodnoj prodaji.

Njih troje razvili su svoj prvi proizvod Smart Lumies Q, a riječ je o nagrađivanim kockama koje kombiniraju staromodne igračke s modernom tehnologijom. Kocke uz pomoć boja, zvukova i senzora omogućuju igranje beskonačnog broja igara na istom proizvodu.

Kombinacija staromodne igračke s modernom tehnologijom

“Naime, sustav ima mnogo međusobno povezanih dijelova. Radi se o samoj igrački (hardveru), mobilnoj aplikaciju (softveru) koja pokreće igre u kojem je i Game creator kojeg djeca mogu koristiti kako bi stvorili svoje igre u čijoj je pozadini složeni sustav u kombinaciji sa strojnim učenjem za razvoj igara i pozicioniranje u prostoru, kao i platforma na kojoj se mogu podijeliti igre koje su stvorene”, objašnjava nam Martina Grgić.

Kocke komuniciraju međusobno i time omogućavaju igranje različitih igara. Primjerice, popularna igra Memory koja se igra na dvije kocke, gdje svaka stranica skriva neku boju i potrebno je u što kraćem vremenu okrećući kocke pronaći dvije iste boje. U budućnosti ovaj ambiciozni tim priprema i prostorne igre, nešto poput Pokemon GO, samo bez mobitela i nešto kompleksnije.

Smart Lumies

Osim samih igara rade i sustav za izradu vlastitih igara koji omogućava svakom djetetu da na jednostavan i brz način naprave svoju igru, bez pisanja i jedne linije koda, a pritom vježbajući svoje logičko i algoritamsko razmišljanje. Stvorene igre djeca međusobno dijele preko platforme, tako da je broj i vrsta igara gotovo neograničena.

“Mnogi danas govore o važnosti učenja programiranja kod djece. Dio toga je istina, ali smatram kako je primarna stvar djecu naučiti kako logički razmišljati. S obzirom da neće svi postati programeri, bitno ih je naučiti određene vještine bez da ih se dubinski zamara kodovima i programskim jezicima”, dodaje Martina.

Kroz učenje logike i programiranja razvija se algoritamsko razmišljanje i upravo je to glavna odlika koju djeca razvijaju kroz korištenje Smart Lumies Game creatora. Svaka igra i svaka interakcija s kockom je nekakav algoritam koji se izvršava u pozadini, a djeci omogućuje stvaranje vlastite igre zadavanjem jednostavnih pravila koje se zatim izvršavaju.

Svoj su proizvod u zadnjih pola godine testirali diljem Hrvatske s više od 400 djece. Svakim testiranjem prilagodili su igru novim skupinama djece te na taj način potvrdili da su na dobrom putu oblikovanja i realizacije svoje ideje.

 

Smart Lumies

“Svako dijete je individua za sebe, poseban u toliko mnogo segmenata i upravo zbog toga je na tržištu potreban proizvod poput našeg. Proizvod koji se prilagođava svakom djetetu posebno.”

Pokrenuli startup Smart Lumies

Martina, Filip i Fran pokrenuli su vlastiti startup Smart Lumies s ciljem razvoja i proizvodnje igračaka za djecu koje predstavljaju tehnologiju na jednostavan i zabavan način. Igre su poput aplikacija za mobitel koje dijete ili roditelj odabere.

“Povezane igračke nam omogućuju još jednu stvar osim igranja samih igara, a to je praćenje i prilagođavanje igara godištu i želji djeteta. Sve igre se mogu podijeliti u grupe prema tome kako dijete otkriva svijet ili kako uči nove vještine. Korištenjem povezanih igračaka možemo otkriti kada je dijete na prijelazu između tih faza i ponuditi mu nove igre kako bismo ubrzali sam proces razvoja. Neke od igara stvaramo mi, a ostale stvaraju naši korisnici, odnosno djeca, kroz jednostavnu i intuitivnu aplikaciju za stvaranje igara”

Ideja se rodila nakon rasprave o sličnom projektu na kojem je radio Filip. Riječ je o kockama koje međusobno komuniciraju i koje se mogu programirati.

Smart Lumies

“Mene osobno je smetalo to što djeca svake godine za blagdane i rođendane dobivaju ogromne količine igračaka koje im brzo dosade i s kojima se ne igraju više. Zanimalo me zašto ne bi postojalo nešto što će obuhvatit više stvari i što će se prilagodit situaciji. S vremenom smo povezali te dvije ideje. Na početku je to bila čista zabava, no shvatili smo da koristeći tehnologiju možemo stvoriti potpuno novu vrstu igračaka koje su zabavne, edukativne i prate potrebe modernih roditelja, ali i djece”, prepričava Martina, koja je još za vrijeme studija strojarstva shvatila da je klasična struka ne zanima u tolikoj mjeri jer je u njoj uvijek ležao skriveni poduzetnički duh.

“Svoj prvi novac zaradila sam ispred garaže na moru, prodavajući ogrlice od školjaka koje bih sama izradila. Na kraju je toliko narasla potražnja da su mi susjedi pomogli roniti školjke dok sam ja izrađivala ogrlice i prodavala ih.”

Smart Lumies

Stjecanje diplome na studiju na kojem su većinom muškarci, osim profesionalnog znanja naučio ju je i da nije bitno tko si, već koliko si uporan u životu da ostvariš svoje snove. Takav stav u kombinaciji s njezinim istraživačkim i kreativnim karakterom te željom da radi sve što ima veze s ljudskom interakcijom, dizajnom i pojednostavljenjem načina života, u velikoj su mjeri doveli do pokretanja ovog zanimljivog startupa.

“Kojeg ne bi bilo bez dva mušketira, Filipa i Frana, koji su obojica programeri. I dok je Filip tip osobe koji rastavlja stvari jer ga zanima što je unutra, Fran je osoba koja je opsjednuta što kompliciranijim algoritmima i na prvu nerješivim zadacima. Ja pak patim na jednostavnost i ljepotu korištenja proizvoda. Sreća kod korisnika mi je iznimno bitan faktor”, opisuje Martina svoj uspješan tim.

Svjesni su da će svojim prvim proizvodom definitivno promijeniti način na koji će ljudi gledati na igračke i na koji će se djeca igrati s njima u skoroj budućnosti. Igračke će biti interaktivne i zabavne i neće se morati kupovati svaki puta nova igračka kako bismo promijenili način igranja ili kako bismo dobili novi edukativni sadržaj. To je budućnost koju nam donosi internet proizvoda, u ovom slučaju, internet igračaka.

Smart Lumies

Namijenjene djeci od 6 do 13 godina

“Smart Lumies kocke namijenjene su djeci osnovnoškolsko uzrasta, djeci između 6 i 13 godina. Želimo napraviti zabavan proizvod koji će omogućiti svakom djetetu da pronađe igru koja mu odgovara. Dobar dio igračaka na tržištu koje su edukativne nisu toliko zabavne da bi se djeca duže vremena igrala s njima ili su dobre samo u jednoj fazi razvoja, nakon koje morate kupiti nove igračke jer je dijete preraslo dosadašnje. Ne postoji ništa što bi roditeljima i djeci omogućilo da pomoću aplikacije na mobitelu odaberu koju će igru igrati bez da moraju kupovati novu igračku.”

Trenutno na svojoj internet stranici primaju rezervacije u ograničenoj količini kako bi bili sigurni da mogu isporučiti sve na vrijeme prije početka serijske proizvodnje. U pregovorima su s proizvođačima i planirana isporuka je u prvoj polovici 2017. godine. Preko njihove stranice mogu im se javiti djeca i njihovi roditelji koja su zainteresirana za testiranje ovih pametnih kocki.

Iako su na korak kada će globalno tržište dobiti priliku upoznati se s njihovim proizvodom, svijet tehnoloških startupova i nije toliko glamurozan koliko se čini vanjskim promatračima. Dobre i loše stvari sastavi su dio poslovanja, no, u svakoj je situaciji važno biti ustrajan u realizaciji zacrtanih ciljeva.

Smart Lumies

“Smatram da se neuspjeh dogodi u trenutku kada odustaneš od svega. S obzirom da je Hrvatska dosta malo tržište, primorani smo okrenuti se Americi i zapadnoj Europi. Tu je uvijek najteže doći do određenih ljudi koji nam mogu pomoći ili nas uputiti u pravom smjeru. U Hrvatskoj pak postoji problem što nemam baš često priliku razgovarati s iznimno iskusnim osnivačima tehnoloških tvrtki koji su isporučili velike količine proizvoda. A čak i kad ti netko pomaže i dalje je teško i rješenje za sve je uključiti fokus na kupce i proizvod”, zaključuje Martina Grgić, ženski dio uspješnog Smart Lumies tima.

Foto: privatna arhiva Martine Grgić

POVEZANI ČLANCI:

PROČITAJTE JOŠ:

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Pročitajte više

Ove četiri žene nose titulu najboljih hrvatskih poduzetnica 2024. godine

Branka Hitner, Ružica Božić Cerovac, Valerija Blašković i Lana Šiljeg najbolje su hrvatske poduzetnice 2024. godine. Women in Adria, najveća ženska...