Gejmifikacija nije egzotika, ona je danas nezaobilazan poslovni alat

Novo doba traži nove kompetencije. Digitalne vrijednosti koje usvajamo s digitalnim tehnologijama traže od nas više transparentnosti, kreativnosti, kolaboracije, ali i autonomije.

Gallupovo istraživanje pokazalo je da je samo 13 posto zaposlenih angažirano na svojem radnom mjestu. Gejmifikacija omogućuje drastično povećanje te brojke. I ne samo to…

Svjesna toga, Snježana Šlabek, poduzetnica s bogatom korporativnom karijerom, nakon niza uspješnih projekata i inicijativa iz područja gejmifikacije i osvojenih priznanja za svoj rad s područja e-learninga te upravljanja znanjem, idejama i inovacijama, pokreće s kolegom Emirom Džanićem, ekspertom za organizacijske promjene i otvorene inovacije, jedinstvenu mini-akademiju u Hrvatskoj.

Jedinstvena mini akademija za sve koji se žele educirati o gemifikaciji

„Pokrećemo jedinstvenu mini-akademiju u Hrvatskoj pod nazivom „No game, no gain“. Ova dvodnevna edukacija idealna je za sve koji žele naučiti osnovne elemente gejmifikacije u poslu. U dva dana polaznici će naučiti sve o gejmifikaciji, od motivacijskih tehnika i strategija do dizajna konkretnog projekta.“

Kada govorimo o gejmifikaciji, mislimo prvenstveno na korištenje elemenata iz videoigrica za rješavanje problema u stvarnom poslovnom svijetu, za rješavanje konkretnih problema. Korisna je kada uvodimo promjene, kada želimo potaknuti, motivirati i više uključiti sve one kojima se obraćamo. Gejmifikacija je izuzetno moćan koncept koji djeluje.

Kada gejmerski način razmišljanja koristimo u poslu, možemo bitno utjecati na motiviranost i uključivanje naše ciljane skupine.

„Da bismo uspješno gejmificirali neki projekt ili poslovni zadatak, važno je poznavati mehanizme pravilnog dizajna igre. Površne i plitke gejming akcije, bez stvarne priče, mogle bi čak i uvrijediti naše igrače te imati suprotan efekt od očekivanog. Zato smo pokrenuli ovu akademiju. Želimo polaznike naučiti svim tajnama i vještinama pravilne gejmifikacije.“

Gallupovo istraživanje krajem 2016. pokazalo je da je samo 13 posto zaposlenih u svijetu uistinu angažirano na svojim radnim mjestima. U Hrvatskoj je taj postotak znatno manji. Drugim riječima, vrlo je mali postotak onih koji će na svojem radnom mjestu optimistično i angažirano prionuti radnim zadacima, predlagati nove ideje i svojski se truditi u dužem vremenskom periodu. U isto vrijeme danas na svijetu postoji oko dvije milijarde gejmera koji samoinicijativno provode i po nekoliko sati dnevno, uz sve svoje obaveze, ne bi li, primjerice, spasili svijet u Word Warcraftu. Oni su itekako motivirani. Rješavaju kompleksne zadatke, suočavaju se s izazovima, međusobno surađuju te pritom osobno napreduju te razvijaju nove vještine i kompetencije.

Ti gejmeri nisu „tamo neki klinci“, kako se možda perceptivno najčešće doživljava, već naši zaposlenici, partneri, kupci, potrošači. Prosječna dob gejmera danas je 35 godina, a gotovo jedna četvrtina starija je od pedeset godina. Žene su sklonije igrama na društvenim mrežama te čine oko 45 posto te zanimljive populacije, dok su muškarci skloniji natjecateljskim i kompetitivnim igrama.

Svi mogu učiti od gejmera i gejmerske industrije

gejmifikacija

„Generacije mladih ljudi koje danas zapošljavamo do svoje dvadesete godine provele su na internetu igrajući igrice prosječno 10.000 sati, što ih čini masterima u tome. U svijetu gejminga naučili su da je feedback brz, da su stvari transparentne, da je napredovanje sukladno rješavanju izazova i razvoju kompetencija. Kada dođu u naše, još uvijek prilično analogne organizacije, sputava ih sporost i tromost sustava. Kroz gejmificirane sadržaje možemo dobiti njihovu pažnju i angažman.“

Činjenica je da se tehnologija razvija puno brže od nas samih te da uz sve napore koje organizacije ulažu u edukaciju i motiviranje ljudi, nešto ipak ne štima. Možemo uvoditi nove platforme, društvene mreže, razne inicijative…no to sve još uvijek nije garancija da će se zaposlenici zdušno uključiti na način koji priželjkujemo. Pravi je uspjeh uistinu privući pažnju ljudi i navesti ih da se samoinicijativno i angažirano uključe. Statistike pokazuju da su angažiranost i motiviranost zaposlenika na radnom mjestu u padu, i to ne malom. Jesu li metode kojima nastojimo uključiti i motivirati zaposlenike postale arhaične? U paralelnom gejmerskom svjetu ovi problemi ne postoje. Od gejmera i gejmerske industrije možemo puno naučiti.

„Gejmifikacija je danas, u digitalno doba, postala nezaobilazan alat u komunikaciji sa zaposlenicima, klijentima, potrošačima.“

Primjeri uspješne primjene gejmifikacije u poslu sežu od digitalnog učenja preko upravljanja znanjem i idejama do marketinških i komunikacijskih inicijativa.

Edukacija razvija poslovne vještine polaznika

„Mini akademiju osmislili smo na temelju našeg znanja i iskustva. Metodologija koju koristimo omogućuje polaznicima da u dva dana savladaju osnovne koncepte human-focused gejming dizajna, kako bi mogli samostalno gejmificirati različite poslovne izazove s kojima se susreću.“ Cilj ove akademije je polaznike upoznati s osnovnim konceptima, načinima razmišljanja, motiviranja i dizajniranja u gejmifikaciji kako bi uspješnom primjenom naučenog u poslu povećali angažiranost i uključenost svoje ciljane skupine.

„Gejmificirati projekt je vještina koja se uči, a u sebi sadrži barem 70 posto znanja iz motivacije i psihologije.“

U gejmifikaciji je krucijalno omogućiti postupan razvoj vještina. Za polaznika je važno da se težina zadataka i izazovi povećavaju sa svakom novom razinom. Tako ćemo na početku kreirati jednostavnije zadatke, koji će istovremeno motivirati za širokim uključivanjem. To je takozvani „call for action“. Postupno zadaci će postajati zahtjevniji, toliko da održavamo vatricu, interes za rješavanje izazova i kretanje prema cilju. Što smo bliže kraju, zadaci moraju biti teži! Kada polaznik napokon dođe do kraja i postane „master“, njegova očekivanja i potrebe se mijenjaju. On je doživio svoju „epsku pobjedu“ i zasluženo ima nova očekivanja. Tada mu je potrebno osigurati uključivanje u zajednicu kroz koju može doprinijeti poboljšanju i razvoju same igre.

„Mi dolazimo iz biznisa i imamo čvrste temelje u znanstvenim istraživanjima. Razumijemo poslovnu stranu i stoga je naš program prije svega praktičan i primjenjiv.“

Seminar je namijenjen svima koji u organizaciji uvode nove stvari i žele postići veći angažman svoje ciljane skupine

gejmifikacija

U dva dinamična dana polaznici će se upoznati s osnovama motivacijskih tehnika, alatima i mehanizamima koje koristimo u gejmifikaciji. Kroz prikaze i analizu uspješnih primjera iz prakse te rad u grupama naučit će samostalno dizajnirati i gejmificirati projekte.

Elemente gejmifikacije danas možemo susresti u gotovo svim sferama poslovanja. Možete ih jednostavno prepoznati po titulama, lajkovima, razinama napredovanja, značkama, bodovima i sl. koje poslodavci ugrađuju u svoje portale, aktivnosti i drugo.

Važno je napomenuti da današnje online platforme s elementima društvenih mreža gotovo redovito omogućavaju organizacijama izradu gejmificiranih aktivnosti. Primjerice, u sustavima upravljanja znanjem, digitalnom učenju, upravljanju idejama, inovacijama i sl. Također, elementi gejmifikacije često se koriste u marketingu, komunikacijskim aktivnostima i prodaji.

„Često upravo djelatnici iz odjela ljudskih potencijala (human resources) imaju potrebu za savladavanjem gejmerskih vještina, zato što porivi koji pokreću i motiviraju ljude danas imaju neke sasvim drugačije okidače nego prije. Kroz gejmifikaciju se uspješno modeliraju različiti programi za upravljanje talentima, znanjem, idejama, inovacijama.“

Seminar je namijenjen svima koji u organizaciji uvode nove stvari i žele postići veći angažman svoje ciljane skupine: voditeljima u HR-u, projektnim menadžerima, internim trenerima te svim ostalima koji se u svojem poslu bave uvođenjem promjena te žele povećati angažiranost zaposlenika odnosno potrošača primjenom gejmifikacijskih metoda.

Gejmifikacija je okrenuta ljudima i motivira i inspirira zaposlenike

„Pomanjkanje angažiranosti na poslu veliki je svjetski problem. Gejmifikacija tu bitno pomaže. Prije svega, gejmifikacija je okrenuta ljudima i uzima u obzir ključne pokretače digitalnog doba.“

Igranjem uloga, rješavanjem izazova, suočavanjem s rizicima te prolazeći kroz različite scenarije počet ćemo doživljavati osobni napredak, osjetit ćemo se sposobnima i posebnima, a pritom ćemo mnogo toga naučiti te ćemo se i zbog toga osjećati dobro. Izazovi su jedan od ključnih elemenata gejmifikacijskog sustava, no s njima je potrebno znati pažljivo balansirati. Ne smiju biti preteški, ali niti prelagani. Naš razvoj kroz igricu mora nam davati osjećaj ispunjenja, a podsvjesno ćemo očekivati sve zahtjevnije izazove, ipak ne preteške s obzirom na točku u kojoj se nalazimo. Ulaganjem truda i promišljanjem želimo pomaknuti vlastite granice i postići naizgled nemoguće.

Transformacija kroz koju prolaze organizacije danas može biti bitno brža, lakša, zabavnija i učinkovitija kada se zaposlenike motivira i uključi kroz gejmifikaciju. To su već odavno prepoznali najveći igrači na tržištu, koji koriste gejmifikaciju interno, ali i u odnosu prema svojim potrošačima.

„Smatramo da je igra je ozbiljna stvar“.

Vrijeme je da se uozbiljimo!

Upisi su u tijeku. Zbog ograničenog broja slobodnih mjesta, osigurajte svoje mjesto što prije.

Za članice WIA odobravamo 10% popusta. Više o programu, predavačima, download brošure i ostalo na http://www.culture4innovation.net/gamification-mini-akademi…

Foto: Culture 4 Inovation

Nema komentara

Komentirajte

Vaša email adresa neće biti objavljena.